1

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010


ΠΛΗΡΩΝΕ ΠΑΛΙ  ΚΟΥΤΟΚΕΡΚΥΡΑΙΕ... ΕΡΧΟΝΤΑΙ  ΔΙΟΔΙΑ  ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ!



 
alt
Με χρονοχρέωση θα πληρώνουμε από τον Ιούλιο για τη διέλευσή μας από την Εγνατία Οδό. Έτσι, για μιά στάση για καφέ στη διαδρομή προς Θεσσαλονίκη, θα πληρώνουμε το φραπεδάκι... διπλό!
Η καταβολή διοδίων αναμένεται να αρχίσει στα μέσα Ιουλίου με το αντίτιμο της διέλευσης να διαμορφώνεται στο σταθμό των Μαλγάρων από 2 ευρώ σε 2,80 και στο νέο σταθμό Πολυμύλου Κοζάνης επίσης στα 2,80 ευρώ.
Από την Εγνατία θα αρχίσει η υλοποίηση του συστήματος της βινιέτας (χρονοχρέωσης), ενώ η μη καταβολή διοδίου θα αποτελεί φορολογικό «αδίκημα» με όλες τις αυστηρές συνέπειες που προβλέπει ο σχετικός νόμος.

Μικτό σύστημα

Στα διόδια της Εγνατίας οδού θα υπάρχει μικτό σύστημα καταβολής των διοδίων, αφού σε άλλα τμήματα θα καλύπτεται από τους σταθμούς και σε άλλα από τη χρονοχρέωση:
Ο σταθμός των Μαλγάρων θα καλύψει το τμήμα Δερβένι (Θεσσαλονίκης) μέχρι τη Βέροια, μήκους 80 χιλιομέτρων, όπως και το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την Κατερίνη, αντικαθιστώντας το σταθμό του Αιγινίου, ενώ ο σταθμός στον Πολύμυλο θα καλύψει το τμήμα Βέροια – Σιάτιστα, μήκους 70 χιλιομέτρων.
Η χρέωση στα διόδια θα είναι 2,80 ευρώ ανά σταθμό (3 λεπτά το χιλιόμετρο) για τουλάχιστον τους πρώτους έξι μήνες και στη συνέχεια θα αναπροσαρμοστεί, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, στα 3/4 των αντίστοιχων διοδίων της υπόλοιπης Ελλάδας.
Στο σύστημα της χρονοχρέωσης η τιμή ακόμη δεν έχει καθοριστεί, αλλά θα είναι μικρότερη από αυτή των διοδίων, αφού οι οδηγοί θα αγοράζουν προκαταβολικά το χρόνο για τη διέλευση του αυτοκινητοδρόμου.

Θα πληρώνουμε και από την Ηγουμενίτσα!

Το σύστημα τα χρονοχρέωσης για τη χρήση τμημάτων της Εγνατίας οδού θα αρχίσει στις αρχές του 2011 και θα καλύπτει το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από τη Σιάτιστα μέχρι την Ηγουμενίτσα.

Μετατρέπεται σε φορολογικό αδίκημα

Παράλληλα, με την εφαρμογή της χρονοχρέωσης θα μετατραπεί η μη καταβολή των διοδίων σε φορολογικό αδίκημα. Οπως είπε ο κ. Ρέππας, κατά μήκος της Εγνατίας οδού θα τοποθετηθούν κάμερες που θα καταγράφουν τον αριθμό πινακίδων των διερχόμενων οχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός που χρησιμοποιεί το σύστημα της χρονοχρέωσης θα ελέγχεται αν έχει καταβάλει ή όχι το τέλος των διοδίων. Η πληρωμή θα γίνεται είτε με κινητό τηλέφωνο, στέλνοντας με μήνυμα τον αριθμό της πινακίδας στη διαχειριστική αρχή, είτε με αγορά κάρτας από τράπεζες, καταστήματα και σταθμούς διοδίων. Οποιος δεν καταβάλλει τα διόδια θα θεωρείται φοροφυγάς και θα παίρνει στο σπίτι του το πρόστιμο, ενώ θα διώκεται και σύμφωνα με το νόμο περί φοροδιαφυγής.


Όλοι οι σταθμοί διοδίων

Συνολικά 13 σταθμοί διοδίων που περιμένουν εμάς για την σταδιακή αποπληρωμή του έργου και φυσικά την συντήρηση του οδικού δικτύου στα σημερινά επίπεδα.
1. ΣΕΛΛΕΣ: Μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νεοχωρίου και Σελλών, στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.
2. ΙΩΑΝΝΙΝΑ: Βρίσκεται μεταξύ των κόμβων Παμβώτιδας και Αράχθου, στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.
3. ΜΕΤΣΟΒΟ: Μεταξύ των κόμβων Μετσόβου και Παναγίας, στο τμήμα από Μέτσοβο προς Γρεβενά.
4. ΓΡΕΒΕΝΑ: Μεταξύ των κόμβων Παναγίας και Βενέτικου, επίσης στο τμήμα Μετσόβου-Γρεβενών αλλά πριν από τα Γρεβενά.
5. ΠΟΛΥΜΥΛΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ: Βρίσκεται στο τμήμα Κοζάνης-Βέροιας, ακριβώς έξω από τον Πολύμυλο.
6. ΚΟΥΛΟΥΡΑ: Μεταξύ των κόμβων Κουλούρας και Νησελίου, στον κάμπο της Βέροιας, στο τμήμα Βέροιας-Κλειδίου, όπου η Εγνατία συναντά τον ΠΑΘΕ.
7. ΜΑΛΓΑΡΑ: Λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας από αυτό της ΠΑΘΕ όπου βρίσκεται σήμερα.
8. ΝΥΜΦΟΠΕΤΡΑ: Μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.
9. ΠΑΓΓΑΙΟ: Μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.
10. ΝΕΣΤΟΣ: Μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.
11. ΞΑΝΘΗ: Μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.
12. ΚΟΜΟΤΗΝΗ: Στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.
13. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ: Μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.
Εκτός άλλων θα δημιουργηθούν σταδιακά και 11 ΣΕΑ προκειμένου να υπάρχουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες τους. Μόνο ένα υπάρχει προς το παρόν, ενώ άλλα 4 ΣΕΑ βρίσκονται στη διαδικασία διαγωνισμού. Αυτό είναι επιβεβλημένο αφού είναι τεράστιο χάλι να ξεμένεις απο βενζίνη και να σε πιάνει πανικός απο την έλλειψη βενζινάδικου για να μη μιλήσω για την απουσία τουαλετών κατά μήκος του δρόμου... 




http://www.corfupress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου